måndag 20 april 2009

Favorit i repris

Ett av de inläggen som har blivit mest uppskattat kommer här igen! Dock mycket snyggare eftersom jag äntligen har lärt mig hur man gör...

Gud bär våra bördor. Han har skapat oss till att klara av mycket och från vårt perspektiv gör vi det. I Guds perspektiv är vi dock små, vi är hans barn och om vi vill så bär han oss när vi själva inte orkar.


En dag frågar en son sin far: "Pappa, springer du en maraton med
mig?"
Pappan svarar: "ja" och de springer sin första maraton tillsammans.

En annan dag frågar sonen sin far igen: "Pappa, springer du en till
maraton med mig?"
och pappan svarar igen "ja, min son".

En dag frågar sonen sin far: "Pappa, vill du göra Ironman tillsammans
med mig?" (4 km simning, 180 km cykling, 42 km löpning)
Och pappan svarar igen "Ja".

Och här kommer videon till denna historia, se och njut:


Känn dig älskad. När livet känns tungt så finns det en som vill bära dina bördor. Ropa på honom som älskar dig, vill dig väl, vill bära dig när livet känns tungt, vill upprätta dig när du är bruten, vill ge dig hopp när du själv inte har något, som vill göra dig fri. Jesus Kristus, tack för att du är det högsta namnet över alla namn. Tack för att du äger livet och vill komma med liv och liv i överflöd. Tack för att du bryter hopplöshet, maktlöshet, fångenskap och ångest. Tack för att vi är fria i din nåd, i din förlåtelse, i din kärlek. Amen.

Med kärlek!
Helle

Inga kommentarer: