tisdag 17 mars 2009

En tankeställare

Min älskade mamma mailade en underbar fil till mig i går som jag gärna vill dela med mig av. Gud bär våra bördor. Han har skapat oss till att klara av mycket och från vårt perspektiv gör vi det. I Guds perspektiv är vi dock små, vi är hans barn och om vi vill så bär han oss när vi själva inte orkar.


En dag frågar en son sin far: "Pappa, springer du en maraton med
mig?"
Pappan svarar: "ja" och de springer sin första maraton tillsammans.

En annan dag frågar sonen sin far igen: "Pappa, springer du en till
maraton med mig?"
och pappan svarar igen "ja, min son".

En dag frågar sonen sin far: "Pappa, vill du göra Ironman tillsammans
med mig?" (4 km simning, 180 km cykling, 42 km löpning)
Och pappan svarar igen "Ja".

Och här kommer videon till denna historia:

My Redeemer Lives!


Helle

jesusbloggen

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin blogg du har!! =)

Besök gärna min blogg också:)

www.danielyalin.blogspot.com