tisdag 10 augusti 2010

Hjälp mig Gud!

En vän till mig visade idag en tidning från AA (anonyma alkoholister). I just detta nummer var det skrivet något som ungefär löd så här:
"Vet du hur du hittar närmaste vägen till AA?
- Nej
- Du tar vägen rakt mot helvetet och gör sedan en U-sväng."

Jag fann den här dansvideon när jag snurrade runt bland bloggar och blev rörd till tårar. Livet fylls lätt av bekymmer och kantas av sorger och besvikelser. Mitt i eländet ropar Jesus: "Kom till mig, alla ni som är tyngda av bördor; jag skall skänka er vila." (Matt 11:28) Är någon törstig, så kom till mig och drick. Den som tror på mig, ur hans inre skall flyta strömmar av levande vatten, som skriften säger." (Joh 7:37) Jesus vill att vi mitt i livets alla bekymmer ska göra en U-sväng, vända om. Han vill ge oss vila och bära våra bekymmer! Han vill hjälpa dig för han har länge längtat efter dig.



Den där U-svängen är inte svår att göra. Det handlar om att säga: Hjälp mig Gud! U-svängen handlar om att ta emot den gåva som Jesus gav dig när han dog på korset. Där valde han att ta bort din skuld, din synd, din skam, din brutenhet och dina misslyckanden. Han tog din död för att du skulle få det han förtjänar - evigt liv! Det är ett lätt byte som räcker rätt upp i himlen!!!

Med kärlek!
helle

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: